1649-ben egy kis finn falu kovácsműhelyéből indult egy márka, ami nemcsak eszközöket, hanem értékeket formál. Akkor még senki sem sejtette, hogy egyszer ezek az eszközök milliók kezében fognak dolgozni – csendben, megbízhatóan, generációkon át.
A narancssárga olló, ami mára ikonná vált, nem csak egy szerszám. Egy történet kezdete. Minden vágással, minden mozdulattal egy gondoskodás, egy álom vagy egy új kezdet bontakozik ki. Egy új függöny a baba szobájába. Egy megmetszett rózsatő egy születésnap reggelén. Egy zöldségágyás, amit először készítettél a saját kertedben.
A FISKARS nem a hangos forradalmakról szól. Hanem a kis dolgok erejéről.
Mert hisszük, hogy a boldogság nem a nagy változásokban rejlik, hanem abban, ahogyan nap mint nap alkotunk, gondoskodunk, létrehozunk valamit – a saját kezünkkel.
A Fiskars segít ezekben a pillanatokban.
Nem tolakszik előtérbe, de minden mozdulatnál ott van – kézre áll, támogat, ösztönöz.
Ezért bíznak benne több mint 375 éve.
1649-ben Peter Thorwöste engedélyt kapott egy kohó és egy kovácsműhely létrehozására egy Fiskars nevű kis faluban.
1832-ben a Fiskars megalapította Finnország első képzőművészeti kovácsműhelyét, hogy bővítse termelését villákra és ollókra, amelyek később a világ legnépszerűbb termékeivé váltak.
1837-ben a Fiskars ismét úttörő munkát végzett Finnországban azzal, hogy létrehozta az ország első gépműhelyét a Fiskars faluban. A világ első gépműhelyei között kezdett gőzgépeket gyártani.
1915-ben a Fiskars részvényeit bevezették a Helsinki Értéktőzsdén. A 377-es számú részvényigazolást Albert von Julin jegyezte.
Az 1920-as években a Fiskars termelékenysége javult, és termékválasztéka bővült az új acélfeldolgozási módszereknek köszönhetően. A Fiskars létrehozta Finnország első fémrugó gyárát.
Miután átvészelte az 1930-as évek gazdasági válságát és a második világháborút, a Fiskars vezetése végre megvalósíthatta tervét a vállalat átszervezésére a tömeggyártás megkezdése érdekében.
A Fiskars erős fémfeldolgozási szakértelme, a műanyaggyártás bevezetése és az innováció iránti vágy vezetett a világ első műanyag nyelű ollójának megalkotásához 1967-ben. Klasszikus narancssárga nyelű ollóinkat továbbra is a billnäsi gyárunkban gyártjuk, és minden darabot kézzel tesztelünk.
1985-ben a Fiskars a narancssárga nyelű ollók után műanyag fejű gereblyéket vezetett be. A könnyű és tartós gereblyék hamarosan piacvezetővé váltak.
A Fiskars Handy fejsze sorozat műanyag nyelű fejszéket vezetett be. Könnyedségük és hasítóerejük széles körű csodálatot váltott ki. A Fiskars termékfejlesztésének eredményeként az acél és a speciális műanyag kombinációja egyedülálló volt tartósság szempontjából.
A 2000-es években a Fiskars Group a fogyasztási cikkekre és a felvásárlások révén történő növekedésre összpontosított. Az Iittala 2007-es felvásárlása megerősítette pozícióját a konyhai termékek területén. Ma a Fiskars Group családjába tartozik többek között a Fiskars, a Georg Jensen, a Royal Copenhagen, a Wedgwood, a Moomin Arabia, a Gerber, az Iittala és a Waterford márka.
Az Amplify™ Ollók a jól ismert narancssárga nyelű érzést kínálják, erőteljes kialakítással, amely tisztán vágja a vastag szöveteket és olyan anyagokat, amelyekkel más ollók nem boldogulnak.
Az ikonikus narancssárga nyelű ollók hivatalos védjegyoltalmat kaptak az Egyesült Államokban, Finnországban és Kanadában, biztosítva, hogy csak a Fiskars ollói rendelkeznek narancssárga nyéllel.
A narancssárga nyelű ollók elképesztő kialakítása világszerte kedvenccé tette őket, több mint 1 milliárd darabot adtak el belőlük az 1967-es megalkotásuk óta.