Finnország. 1649 óta

Finnország. 1649 óta

1649-ben alapított Fiskars mára globális beszállítóvá nőtte ki magát, olyan termékekkel, amelyek segítenek az embereknek könnyebben és élvezetesebben végezni a számukra kedves tevékenységeket.

Büszkeség, szenvedély és design évszázadai. Minden nap.

1649-ben egy kis finn falu kovácsműhelyéből indult egy márka, ami nemcsak eszközöket, hanem értékeket formál. Akkor még senki sem sejtette, hogy egyszer ezek az eszközök milliók kezében fognak dolgozni – csendben, megbízhatóan, generációkon át.

A narancssárga olló, ami mára ikonná vált, nem csak egy szerszám. Egy történet kezdete. Minden vágással, minden mozdulattal egy gondoskodás, egy álom vagy egy új kezdet bontakozik ki. Egy új függöny a baba szobájába. Egy megmetszett rózsatő egy születésnap reggelén. Egy zöldségágyás, amit először készítettél a saját kertedben.

A FISKARS nem a hangos forradalmakról szól. Hanem a kis dolgok erejéről.

Mert hisszük, hogy a boldogság nem a nagy változásokban rejlik, hanem abban, ahogyan nap mint nap alkotunk, gondoskodunk, létrehozunk valamit – a saját kezünkkel.

A Fiskars segít ezekben a pillanatokban.
Nem tolakszik előtérbe, de minden mozdulatnál ott van – kézre áll, támogat, ösztönöz.
Ezért bíznak benne több mint 375 éve.

1649: A kezdetek

1649: A kezdetek

1649-ben Peter Thorwöste engedélyt kapott egy kohó és egy kovácsműhely létrehozására egy Fiskars nevű kis faluban.

1832: Az innováció ideje

1832: Az innováció ideje

1832-ben a Fiskars megalapította Finnország első képzőművészeti kovácsműhelyét, hogy bővítse termelését villákra és ollókra, amelyek később a világ legnépszerűbb termékeivé váltak.

1837: Világvezető gépműhely

1837: Világvezető gépműhely

1837-ben a Fiskars ismét úttörő munkát végzett Finnországban azzal, hogy létrehozta az ország első gépműhelyét a Fiskars faluban. A világ első gépműhelyei között kezdett gőzgépeket gyártani.

1915: A Fiskars tőzsdére lép

1915: A Fiskars tőzsdére lép

1915-ben a Fiskars részvényeit bevezették a Helsinki Értéktőzsdén. A 377-es számú részvényigazolást Albert von Julin jegyezte.

1920-as évek: Jobb acél, jobb eszközök

1920-as évek: Jobb acél, jobb eszközök

Az 1920-as években a Fiskars termelékenysége javult, és termékválasztéka bővült az új acélfeldolgozási módszereknek köszönhetően. A Fiskars létrehozta Finnország első fémrugó gyárát.

1940-es évek: A tömeggyártás bevezetése

1940-es évek: A tömeggyártás bevezetése

Miután átvészelte az 1930-as évek gazdasági válságát és a második világháborút, a Fiskars vezetése végre megvalósíthatta tervét a vállalat átszervezésére a tömeggyártás megkezdése érdekében.

1967: Narancssárga nyél a világnak

1967: Narancssárga nyél a világnak

A Fiskars erős fémfeldolgozási szakértelme, a műanyaggyártás bevezetése és az innováció iránti vágy vezetett a világ első műanyag nyelű ollójának megalkotásához 1967-ben. Klasszikus narancssárga nyelű ollóinkat továbbra is a billnäsi gyárunkban gyártjuk, és minden darabot kézzel tesztelünk.

1980-as évek: A Fiskars könnyűvé teszi a gereblyézést

1980-as évek: A Fiskars könnyűvé teszi a gereblyézést

1985-ben a Fiskars a narancssárga nyelű ollók után műanyag fejű gereblyéket vezetett be. A könnyű és tartós gereblyék hamarosan piacvezetővé váltak.

1990-es évek: Új fejsze innováció

1990-es évek: Új fejsze innováció

A Fiskars Handy fejsze sorozat műanyag nyelű fejszéket vezetett be. Könnyedségük és hasítóerejük széles körű csodálatot váltott ki. A Fiskars termékfejlesztésének eredményeként az acél és a speciális műanyag kombinációja egyedülálló volt tartósság szempontjából.

2000-es évek: A Fiskars Group terjeszkedik

2000-es évek: A Fiskars Group terjeszkedik

A 2000-es években a Fiskars Group a fogyasztási cikkekre és a felvásárlások révén történő növekedésre összpontosított. Az Iittala 2007-es felvásárlása megerősítette pozícióját a konyhai termékek területén. Ma a Fiskars Group családjába tartozik többek között a Fiskars, a Georg Jensen, a Royal Copenhagen, a Wedgwood, a Moomin Arabia, a Gerber, az Iittala és a Waterford márka.

A narancssárga nyelű forradalom

A narancssárga nyelű forradalom folytatódik

Ugyanarra az innovációs szellemre építve, amely elindította őket, továbbra is keresik annak a módját, hogyan tehetik eszközeinket jobbá és okosabbá.

Amplify™ Ollók

Amplify™ Ollók

Az Amplify™ Ollók a jól ismert narancssárga nyelű érzést kínálják, erőteljes kialakítással, amely tisztán vágja a vastag szöveteket és olyan anyagokat, amelyekkel más ollók nem boldogulnak.

Nemzetközi védjegy

Nemzetközi védjegy

Az ikonikus narancssárga nyelű ollók hivatalos védjegyoltalmat kaptak az Egyesült Államokban, Finnországban és Kanadában, biztosítva, hogy csak a Fiskars ollói rendelkeznek narancssárga nyéllel.

Több mint 1 milliárd eladott darab

Több mint 1 milliárd eladott darab

A narancssárga nyelű ollók elképesztő kialakítása világszerte kedvenccé tette őket, több mint 1 milliárd darabot adtak el belőlük az 1967-es megalkotásuk óta.